Friday, November 20, 2009

another RANDOM thought

salam and hi to all,

sekarang ni ada kt tg malim perak. tmpat kakak aku..heh~ dah lama tak jenjalan sini..rase cam blik tmpat sendiri, maybe sebab sini ada kakak aku kot, so aku rasa cm blik kt tmpat kita sendiri :P.

hmm..cuti2 ni rajin plak duk men"update" blog ni..bukan apa, aku rasa aku nak berubah la...start sikit2 dulu then when the right time comes, maybe boleh berubah fully kot. tapi, apa yang aku nak ubahnya? BANYAKKKKKK....banyak sgt2..

aku nak ubah diri aku ni supaya lebih rajin skit dan tak wat keje last2 minute..coz, at the end, aku yg akan regret klo2 aku tk perform ke apa ke.pastu bila dah jadi mcm ni, mulala nak defend myself dengan cakap possibilities kenapa leh jadi mcm tu. mcm "mekanisme bela diri" la [ni term dari kakak aku--> die amik psychology, so die tahu l..heh], kita dah wat salah pastu nak soothe ourselves dengan cakap kat hati kata, "ala, kita takkan wat kalo dia tak mula dulu, nak wat cmna, ALLAH dah tetapkan dah pun nak jadi mcm ni" dan mcm2 lagi la.

kita akan cuba nak defend diri kita [yg bersalah tu] dri dipersalahkan oleh org lain. kdg2 manusia ni salah dia tak nampak, salah orang jugak yg nampak jelas. dan aku rasa aku termasuk dalam kategori tu kot..selalu nk fikir slah orang, padahal bnayk je salah aku ngan dorang, yg kdg2 dorang tak amik pot pun..aku je yg lebih2 :(

itulah manusia, imperfect ALLAH'S creation. well...kalo perfect sgt pun, tak meriah jugak dunia n hidup ni kan. mesti boring coz dah takde kenangan2 yg nak diingat kembali..huhuh...[ni satu lagi mekanisme bela diri]

mcm2 yang aku rasa sekarang. berbaur-baur. aku pun tak tahu kenapa deep down in my heart, there are something which is not settled yet. mcm ada something je! serious! so, kawan2 who happen to read this blog, please tell if me if there's something that you are not satisfied with me. takut2 tak jumpa dah ke, apa ke..OK? plez..plez..plez..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm[mengeluh lagi, mak aku marah klo selalu mengeluh]

kenapa tah aku rasa cuti kali ni cam tak bebas sgt. ada sumthing yg masih lagi mengikat aku dari enjoy cuti ni..perasaan ni mcm kita ada stu lagi paper yg tak hbs lagi study dan exam akan berlangsung dalm masa 4 hari dan kita msih lagi goyang kaki tak ingat dunia. mcm tu la perasaan aku sekarang. like i said before, ada benda yg tak settle lagi. apakah BENDA itu? ish ...tak leh jadi ni...kena wat sesi muhasabah diri jap..nak find out what is "that" thing? :P

benda2 yg melibatkan hati ni, aku tak suka nak simpan2 takut2 nanti jdi "barah hati", haaa...mse tu dah payah dah nak ubat "sakit" ni.coz kalau wat salah ngan ALLAH, kita leh mintak ampunn taubat janji tak wat, dan Ya Rahman dan Ya Rahhim, InsyaALLAH Dia leh ampunkan dosa2 kita, tapi klo ngan manusia ni, selagi dia tak maafkan kita, kita takleh nak wat apa2..kene redha je..huhuhu :(

aku rasa tu je kot nak ramble pgi2 ni..heh~

till then,


salam and bye bye bye

p/s: kawan2 yang happen to read this blog, plez plez plez PM me if there's anything i have done wrong to you[ aku wat korang terasa ke, apa2 ke] tlgggggg ye

No comments: