Sunday, August 22, 2010

of Ramadhan and patience

dugaan bulan puasa ni banyak sangat.
bukan sahaja dugaan berlapar dan kena jaga nafsu, tapi yang penting dugaan nafsu amarah.
inilah yang sebenar-benarnya.

aku pernah terjumpa dalam satu blog ni,

"orang yang paling gagah perkasa diantara kamu semua ialah orang yang dapat mengalahkan nafsunya pada waktu marah dan orang yang tersabar adalah di antara kamu semua ialah orang yang suka memaafkan kesalahan orang lain padahal ia sebenarnya ada kuasa untuk membalasnya kembali "


aku rasa aku bukan orang yang gagah(dlm konteks di atas)dan orang yang sabar.
baru dah kena uji sikit dah macam-macam

dan
aku tak tau kenapa semenjak dua menjak ni senang je nak terasa dengan benda kecik2. senang je rasa nak marah semua. aishh :(

banyak sungguh dugaan ALLAH beri pada aku

aku harap at the end of the day,

sun will shine on me and i'll be happy again

No comments: