Monday, March 26, 2012

#serabut

aku masih perlukan masa untuk sesuaikan diri dengan pulau asing ini. walaupun zahirnya aku punya ramai teman-teman seangkatan (read: teman-teman guru) yang sangat baik dan pantas memberikan pertolongan tanpa dipinta, tapi tak semudah itu boleh membeli sebelah jiwa aku yang kosong itu.

aku tak fikir aku boleh terus-terusan berkeadaan begini, keadaan yang mudah buatkan aku rasa sayu, sedih, lemah dan patah. keadaan yang dipenuhi aura negatif, yang membuatkan fikiran aku semakin menjadi-jadi negatifnya :(

sungguh YA ALLAH, aku tak berdaya dengan dugaan ini.

aku rasa kosong sekosongnya di sini. entah kenapa aku tak tahu. tapi satu yang aku pasti, kosong tanpa warna.

dan jauh disudut hati, aku dapat rasakan kerenggangan antara adik-beradik aku yang lain. jujurnya, perkara utama yang berlegar-legar di fikiran semua orang adalah perihal yang satu itu.

maaf jika aku terlalu jujur, tapi seikhlasnya aku tak berapa gemarkan 'dia' yang buatkan aku rasa jauh dari keluarga dan adik-beradik aku yang lain.

tidak, aku tak pernah menghalang 'dia' dan darah dagingku untuk berhubungan, tetapi mungkin caranya yang membuatkan aku rasa ditinggalkan jauh terkebelakang :(

aku tak tahu sebabnya, dan aku rasa buat masa ini aku malas untuk ambil tahu kenapa.


No comments: