Tuesday, August 26, 2008

membesar bersama pengalaman

Salam...hari ni nk ckp sket pasal pengalaman..btolla kata orng yang pengalaman adalah guru terbaik kita....aku sendiri membesar dengan matang bersama pengalaman disisi(chewahhh mcm pakwe plak...)banyak yang aku blajar dgn kehidupan~life~...

tambh2 skrang dah duduk jauh dari parents n family.....all must be done independently....semuanya aku yang buat....byr tu byr ni buat tu buat ni sewa tu sewa ni...bak kata semualah aku yang buat...now dah tahu mcm mane nk crik umah sewa, nak byr sewa, nak bayr bil.....seblom ni seme mak yang buat...mak mak mak...but now even earn a living pun (maybe) aku bleh jgk ....(*_*)....

pengalaman yang aku kutip sepanjang aku duduk kt KL nih sowang2(tanpa family bukn tanpa kawan2) cukup membuatkan aku tahu n matang dalam segala hal.....dah bleh decide keputusan sendiri n dah blajar terima consequences of the decision yg aku amek tu...memag payah mulenya nk cope semua benda nih...besela manusia ni rambut je same hitam tapi hati laen2..sape yang tahu hati perut seseorang tu...kalau nk tahu mcm mana orang tu, duduk sekali ngan die, makan sepinggan tido sebantal ...then judge them urself....barula true colors akn ter"reveal"....

tapi as time goes by, kite kena dan boleh cope seme benda tu...tak susah pun...mcm first time masak la...mule2 seme tak jadi, letak tu letak ni bubuh tu bubuh ni pun tak jadi2 jugak tapi dah lame2 bubuh je tu campak je ni...taraaaaaaaa....dah jadi ..sedap plak tu....hehehe mcm tu la kite manusia....

oklah sampai tu je nk coret coret...jmpe lagi laen kali.....till then...bye and salam..=)

No comments: