Friday, June 18, 2010

keluarga: part 1

salam and hi to all,

hahhaha...tak sampai beberapa jam pun lagi aku dah ada idea nak tulis2 dekat blog ni. bukan apa seronoklah rasa bila baca apa yang kita tulis kt blog sendiri [hehehe...kantoi baca blog sendiri dan senyum sorang2 :P]

sebenarnya dah lama aku nak citer2 pasal benda ni, tapi sebab dah selalu buang masa je, sampaikan benda2 ni pun dah lama terabai, punyalah malas nak update blog, sampaikan ada satu ketika tu aku kena tulis reminder dlm hanset nak tulis pasal apa kat blog ..hehe :P [masa tengah semangat macam ni lah!]

aku bukan nak citer apa2 pun, just nak citer2 pasal adik bradik je...huhuh...tetiba rasa mcm best je klo citer pasal orang2 yang terdekat dengan kita, kan? rasa mcm "huishh...banyaknya idea nak tulis"...haaaaaaaa...mcm ni lah keadaannya!

aku pernah sembang2 ngan sepupu aku, najwa a.k.a. wa.die pernah cakap kat aku alangkah seronoknya ada adik beradik perempuan semua, boleh wat kawan2, walaupun dengan adik bradik sendri[wa satu2nya perempuan dalam adik bradik die, yang lain semua lelaki]
alhamdulillah! bagi aku, syukurrrrrr sangat sebab dikurniakan adik bradik yang sama macam aku, yang boleh aku jadikan pengganti kawan2 masa cuti, yang boleh kongsi citer apa2 dan kadang2 boleh ajak hang out sama2..huhuh...seronok weyh!

kitorang adik bradik sebelum ni, masa masing2 duduk jauh dari umah dan umur pun muda lagi, tak matang sangat, taklah serapat macam sekarang. maksud aku, dulu rapat jugak, tapi tak serapat sekarang kot. sebab masing2 pun dah besar dan matang, so perangai dan kelakuan pun seiring. dan jadi lagi GILA-GILA! dan semakin rapat.
sampaikan pernah ada orang tegur kami tanya kembar ke adik bradik? sebab muka sama je semua, alah mcam omputih kate copy and paste tu...tpi aku pelik jugaklah, kat mana tah yang sama tu?? aku tengok mcm semua muka lainnn je...hmmmm

tapi tu lah, bila dah besar ni, semua benda kalo boleh rasa nak ajak adik bradik turut serta, rasa rugi kalo dorang tak ikut, dan kalo sorang tak ada tu, rasa mcam sunyi je rumah. kadang2, selalu jugak kami adik bradik berkumpul kat dapur ramai2 tengah2 malam, bukak balik nostalgia citer zaman bebudak hingusan dulu2...dan gelak kat diri sendiri kuat2..dan ia berlarutan sampai ke pagi, kadang2 siap buat maggi lagi sebab lapar, sambil sembang, sambil makan...hehehe...

selalunya bila aku balik, lani balik, coy balik~pendek kata, semua ada kat rumah, kitorang akan "pau" pa n ma g makan kat luar, pastu tangkap2 gambar, kekadang ma n pa layan jugak tangkap menangkap ni...dan kami semua akan order makanan sama, feveret semua tu, grilled chicken with black pepper sauce. pernah satu hari tu, kitorang pakai baju sama semua 5 beradik...heheheh...orang2 kat tepi pun dah start pandang2 dan tegur2 lagi "bli bju sekali ke?", "wah!!pakai baju sama lah!" kitorang pun senyum je lah..hehe

macam2 perangai kami adik bradik ni. setiap seorang ada "fiil"[sebut dlm bahasa melayu, pe'el] masing2...lagi gamat kalau ada coy, uishhh memang perangai GILER2 sungguh! tambah dengan nawal...hahahah....dorang ni, kalo ajak bergaduh nombor 1, tpi kalo baik tu, baikkkkk sangat2...memang riuh lah meja tu! snap sana, snap sini :D

tapi kesian pa, selalu terpinggir je, yelah sorang2 je kumbang dalam banyak2 bunga, tapi kumbang ma tu..hehe :P..kadang2 pa pun sama naik jugak, wat lawak lah, siap reka citer hantu yang mula2 buat kita takut, last2 tertipuuuuuuuuuuuuuu....tulah pa ..huhhuhuh...ma senyummmmm je :):)



sebenarnya nak cite bnyak lagi ni, tpi nanti-nantilah, penat dah, nak tidor dulu.

till then,

salam and bye bye bye


GOOD NIGHT!

No comments: