Saturday, September 18, 2010

kini yang tinggal hanya.......

jangan mengharap kepada sesuatu yang tak pasti

aku pernah dengar kata2 ni dari seorang kawan lama
aku tak pasti lah pulak tentang apa tapi satu yang aku pasti, aku sentiasa ingat kata2 ni

kalau nak diikutkan, memang betul apa yang dikatakan tu
kalau dalam english pulak, ada proverbs yang bunyinya
"don't count on your chicken until they are hatched"
lebih kurang macam ni lah

kenapa ya?
mungkin kalau kita tak terlalu berharap sangat, kalau sesuatu tu tak terjadi, kekecewaan kita tak teruk sangat, kot
mungkin nak beri peluang kita lihat benda lain yang ada depan mata kita, kot
mungkin nak ajar kita supaya redha dan sentiasa terima qada dan qadar ALLAH, kot

tak tahu lah
aku rasa je..

tapi itu lah yang aku rasakan sekarang ni
"jangan terlalu mengharap kepada benda yang belum pasti terjadi"










tengah memotivasikan diri sendiri!
b strong, lina!

No comments: