Thursday, November 11, 2010

ini adalah post random

salam and hi to all,

november dah menjengah lebih kurang 10 hari, dan barulah aku terperasan yang oktober dah lama tinggalkan kita. sedar tak sedar dah nak dekat sebulan aku mula bercuti lepas habis praktikum hari tu.

sekejap je masa berlalu dan sejak start cuti tu, aku rasa hidup ni tak produktif sangatlah. tidur-makan-tengok tv-kuar jenjalan ------> tu je la kerja aku sejak bercuti ni. teringing jugak nak kerja, tapi apakan daya, takde sapa pun yang macam menyokong aku kerja.bila dah jadi macam tu, lagilah semangat nak kerja tu merudum dan merudum dan merudum. last-last, here i am, doing the same things every day...kadang2 naik bosan jugak, sebab tu aku kena fikirkan nak buat apa lepas ni, supaya masa yang ada tak terbuang macam tu je

ada jugak terfikir nak buat kelas intensif bahasa inggeris dengan kawan2 adik aku, tu pun masih dalam perancangan. semoga ada sambutan, sambil2 tu boleh jugak ajar adik aku yang bakal ambil PMR next year. aku pun dah start merangka2 nak buat apa dengan diorang tu. maybe akan masukkan jugak kot intensive class untuk spoken english. semoga ALLAH permudah semuanya :)

sementara masih cuti panjang ni, elok jugak kalau aku start balik menulis dengan serius. jangan main-main dah. buat sikit2 lama2 jadi bukit. tapi, maybe projek ni perlukan banyak kesabaran dan pemikiran kot. mana boleh pakat main tulis je, kalau takde isi dan materials (chewah! mcm penulis terkenal la pulak :P)

so, sekarang ni, resolutions untuk cuti yang masih berbaki lebih kurang 2 bulan lagi ni:

1. start blogging dengan aktif-at least 1 post a day
2. start menulis dengan SERIUS!
3. think think think and think- benda yang ada faedah dan ada isi
4. kumpul dan download kertas2 soalan english PMR
5. cari balik buku grammar dan kamus yang aku buat masa sekolah dedolu
6. fikirkan nak ajar apa dekat budak2
7. habiskan stok2 novel yang bertimbun2
8. beli novel banyak2 sementara masih ada peluang :P
9. maintain dan kalau boleh turunkan lagi body weight :P (errr...ni tak termasuk kot)

haaaaaa....amik kau! 9 tu, tapi macam entah apa2 je. aaah! biarkan, yang penting aku ada tujuan nak dicapai. bila dah hbis nanti, kena cross out benda2 yang dah tertunai tu

oklah bye bye
(aku mengantuk sebenarnya)

No comments: