Tuesday, July 5, 2011

i'm back :)

salam and hi to all,

last entry wrote was in may 2011, which means its almost a month and plus plus i didn't wrote or rant here. there goes my new resolution =.='

but, i guess it's ok since i've got lots of things to be done (excuses je ni) and alhamdulillah, all the importants things are settled and i'm officially jobless and soon-to-be-graduand :)

i'm a happy girl at that and Thank You ALLAH million zillion trillion times for making everything easy for me, for making all the tough and rough ways easy for me to sail through and everything Ya Rahman. i can never list down how much He helped me and how grateful i am for all these while. again, THANK YOU ALLAH ^^

ok, dah sudah. kita citer benda lain plak k.

sekarang ni aku secara rasminya memegang title penanam anggur a.k.a penganggur a.k.a jobless, tengah tunggu result posting je skarang ni. baru je lepas kursus 3 hari KISSM dan sangat lega dah habis banyak benda2 penting. skarang ni hanya perlu memikirkan pasal masa depan je, kalau boleh nak rancang baik2. sesungguhnya perancangan ALLAH itu lebih baik dari perancangan aku, jadi biarlah apa yang aku rancang diberkati. aminnn ~~

dah lebih kurang sebulan nak masuk 2 bulan jugak la melepak kat rumah tak buat apa, bukanlah tak buat apa as in makan tido makan tido je, tolong la juga wat keje rumah sume2 tapi kerja yang betul2 kerja tu takdelah. setakat ni gumbira je bangun lewat, baca novel ikut suka hati nak baca bila, surf tenet sampai hampir nak masuk dalam komputer, makan tak ingat dah penimbang, kuar jalan2 sampai rasa mesti orang perasan muka yang sama asyik kuar masuk kedai dia dan mcm2 lagi lah! kesimpulannya, hidup mcm ni memang heaven tapi kalau sampai berbulan2 kena buat mcm ni, alamatnya hidup aku ni tak produktif langsung langsung langsung lah!

bila hidup tak produktif cmni, mulalah rasa rendah diri lah, tak bersyukur lah, mcm2 lah...padahal orang lain nak je hidup macam apa yang aku alami skrang ni. hmmmm....mcm tulah manusia tak pernah nak bersyukur :(

aku rasa untuk atasi kebosanan tahap melampau lebih dari bosan tahao gaban ni, aku perlu cari hobi baru, boring jugak asyik2 baca novel n tengok tv, seriously kena carik hobi baru..

hmmm...let us think

memasak? tak yah, dah slalu buat, tak sedap mana pun
menjahit? tangan aku kasar, tak sesuai untuk jahitan halus
berkebun? i'm not a 'green hand', nnti hbis pokok aku kerjakan
mengemas? dah slalu buat, bosanlah wat benda yang sama.... next please
buat kad kreatif? hmmmm....mcm menarik je idea ni...hahahahaha...akan dipertimbangkan kemudian

oklah, rasanya takat tu je lah kot untuk hari ni, insyaALLAH esok kalau ada mood nak menulis, kita jumpa lagi ye, kalau tak, tunggu je lah 1-2 minggu/ bulan lepas ni..hehehe :P

till then, bye bye bye :) <3

No comments: