Thursday, December 24, 2009

hanya ALLAH yang tahu

salam,
(this post is actually meant to be just an inner thoughts that i feel i can't hold it anymore, on my own. so i decide to post it here, that this blog is my digital "diary" konon2nya, but to all visitors, just ignore this if u don't want to read it)

wowowowo....dah lama giler tak update blog ni..bukan apa, the truth is aku MALAS. hish! mcm mana la nak wat diri ni rajin skit bile mai tang bab2 update blog ni. bukan apa, i take it as an exercise for me to practice my language skills~tak kesahlah malay ke english ke, at least aku brush it up. heh~

mcm tajuk entry ni, hanya ALLAH yang tahu. memang betul sangat. apa yang dapat aku katakan masa ni, sekarang ni, hanya ALLAH yang tahu perasaan aku sebenar-benarnya. apa yang aku rasa~~ kecewa ke, sedih ke, marah ke, gembira ke, syukur ke...aku sendiri pun tak dapat nak simpulkan benda ni. complicated la...:(

tapi, aku tahu, setiap yang berlaku tu mesti ada hikmahnya, aku yakin yang Dia ada sebab atas segala yang Dia telah aturkan, kenapa jadi mcm ni, kenapa jadi mcm tu, semuanya dah tercatat kat loh mahfuz dan dan cuma tunggu masa nak jadi je(mcm mak aku selalu ckp)....so, kenapa aku perlu ada rasa ni lagi?
tak yakin dengan ALLAH ke lina? susah sangat ke nak letak keyakinan tu?
doalah...doa banyak2 insyaAllah, nanti Dia permudahkan urusan...

masalahnya sekarang ni, aku bukan tak yakin, tapi aku ambil langkah berjaga2, tak boleh aim high sgt..takut nanti kita kecewa kalau tak dapat apa yang kita inginkan. tapi, at least kene jugak ada target nak dicapai. (opppsss...pada yang membaca, this has got nothing to do with results or exam or academic, it's only my inner thoughts je)

kadang2 ALLAH jawab doa dengan hint2 yang ditunjukkan, apa yang perlu kita buat adalah YAKIN DENGANNYA!!!

yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin yakin



p/s: hati, tolonglah yakin!
ALLAH, tolonglah aku!

No comments: