Sunday, March 1, 2009

jadilah yang terbaik =)

salam...

aku nak kongsi sumthing yang aku suka sgttt baca
terutamanya kalau aku rasa a bit down
dan baca ni buatkan aku rasa semangat =)
insyaALLAH
aku sentiasa nak jadikan diri aku terbaik
dalam ukuran aku sendiri
walau bukan terbaik untuk orang lain

kepada semua
sentiasalah ingat dan percaya
apa yang kita lakukan ini adalah yang terbaik untuk dilakukan
dan ia akan buatkan kita lebih appreciate things around us!


Bila anda tidak dapat menjadi pohon cemara di atas bukit
Jadilah belukar di lembah-tetapi harap jadilah belukar indah di pinggir parit
Jadilah perdu, bila anda tidak menjadi pohon

Bila anda tidak dapat menjadi perdu, jadilah rumput
Dan buatlah jalan-jalan menjadi semarak
Bila anda tidak dapat menjadi kalui, jadilah seluang
Tetapi seluang yang paling indah di permatang

Kita tidak semuanya dapat jadi komander
Harus ada yang menjadi tentera
Semua ada kepentingan masing-masing
Ada pekerjaan penting, ada pekerjaan kecil, semuanya harus dilakukan
Dan tugas yang harus kita kerjakan ialah yang terdekat dengan kita

Bila anda tidak dapat menjadi jalan besar, jadilah permatang
Bila anda tidak dapat menjadi matahari, jadilah bintang
Bukan besarnya yang mengukur kalah atau menang
Yang penting, jadilah wajar dan matang.


semua orang ada tugas masing2 dan kita perlu jalankan tugas kita tu
apa yang penting, buatla kerja2 tu dengan rasa seronok
enjoy! *_*
biar sekecil mana
biar sebesar mana
biar seringan mana
biar seberat mana
biar sebersih mana
biar sekotor mana
ia adalah amanah

dan jika kita ikhlas buatnya
insyaALLAH
yang kecil rasa besar
yang besar rasa ringan
dan kita akan rasa nikmat buatnya
^_^

dan part yang paling best
bila nak tuai hasilnya
lumayannnnn!!
setimpal la dengan effort yang kita curahkan
kalau baik, baiklah hasilnya
kalau buruk, buruklah hasilnya

kan ALLAH tu Maha Adil...
kan? kan? kan?


hehehehe...

okla
sampai sini sja..
nak sambung wat kerja sikit
(^^,)

till then,
salam dan bye bye tata titi tutu

No comments: