Tuesday, April 27, 2010

berEMOSI?

salam and hi to all,

SERIOUSLY!!
sudah lama tidak update blog, bukan tak ada idea tapi virus dan bakteria bahaya MALAS telah masuk ke dalam badan aku :P

banyak cerita2 menarik yang aku dah termissed untuk letakkan kat sini dan kongsi sama2 dan sekarang dah lupa apakah bendanya! [nilah akibat suka bertangguh sangat, teringat satu kata2 kerja bertangguh tidak menjadi dan cikgu aku pernah kata, bertangguh tu kerja pencuri :P]

hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....panjang sikit bunyinya malam ni. bukan apa, ini mewakili segala kekesalan aku sebab aku dah tak ingat apa benda yang aku sangat2 ingin kongsi disini. takpalah, nanti kalau dah ingat, aku tulis ye :)

sebenarnya ada BANYAKKKKKKK sangat topik2 dalam mind aku sekarang ni, jappp...nak susun japp
OK.

sebenarnya, dah banyak hari jugak aku perhatikan dan perasan benda ni, tapi mungkin ni hanya bagi aku sahaja, maybe orang lain dah ada pun tulis pasal benda ni, dan dah jadi komersial pun, tak pe, tak kisahlah dorang, sekarang ni let us talk from my point of view ok?

kita banyak deal dengan emosi dalam kehidupan seharian kita. BANYAK sangat. boleh dikatakan, emosi yang banyak tentukan perlakuan kita pada hari tersebut. dan benda ni apply pada both sexes, XX dan XY[lelaki dan perempuan].

sekecil-kecil benda boleh sebabkan kita rasa moody sekejap, dan kadang2 benda ni boleh berlanjutan sampai ke satu hari tu kita jadi moody[tpi yang ni, depends on person, kalau dia boleh handle benda ni professionally, then boleh jadi dia moody skejap je]

emosi ni kadang2 complex dan boleh jadi funny at the same time. kadang2 kita sendiri tak tahu apa yang kita rasa at times, dan kadang2 kita tak sedar apa yang kita rasa at times! pernah tak rasa macam ni? cuba fikir betul2 dan perhatikan, mesti ada punya lah! melainkan anda adalah seorang alien yang tak ada perasaan dan emosi.

ada orang kata emosi ni permainan minda je. sebab minda yang mengawal emosi, dan aku akui benda ni sangat betul. kalau dia tak pandai uruskan mindanya, tentulah emosi dia pun tak terkawal, kan? biasalah tu kalau peringkat umur tak matang lagi :)
tapi, kalau peringkat umur tu dah matang untuk berperangai seperti budak2, apa justification benda ni agaknya? hehe :P

********************************************************************

dah. idea sudah lari. nak kejar kejap.
so, jumpa next time ye.
harap2 idea tak lari jauh lah :P

till then,
salam and bye bye bye

No comments: