Friday, April 24, 2009

makna sebuah pertolongan

salam to all

actually, im not in the mood to write today!!
but, something happen and it makes me annoyed a bit
and it urges me to post this!!
aahhh!!! tak kire...nak tulis gak...
T_T;

went to maktab today
quite pissed off and it struck to me that, takpalah...what goes round will come around
tak nak tolong aku kali ni, nanti2 orang tak tolong *awak* jugak...kan?
kalo kita tolong orang , nanti ALLAH bukakan hati orang lain tolong kita pulak....
hmmmm...mcm ni la manusia

kadang2 bila kita ada kuasa
kadang2 bila kita di atas
kadang2 bila kita lebih tinggi dari orang
kita akan rasa kita ni TAK PERNAH BUAT SALAH
kita akan rasa kita ni PERFECT
kita akan rasa kita ni HEBAT
kita akan rasa kita lah yang BESAR
kita akan rasa kita ni MULIA

sebenarnya...

pernah ke kita fikir,
kita lah yang sebenarnya paling banyak buat silap
kita lah yang sebenarnya paling banyak buat orang sakit hati
kita lah yang sebenarnya paling banyak buat orang tak suka kita
kita lah yang sebenarnya paling banyak buat masalah kat orang

sebab tu lah,
apa yang penting
kita sentiasa tolong orang n wat baik2 kat orang
mak aku selalu kata "BUAT BAIK SEMATA-MATA"
biarlah orang nk wat jahat kat kita pun
[tapi....ckp memanglah senang...nak buat tu, boleh ke?? larat ke?? sanggup ke??]

aku akui kdg2 apa yang aku tulis kat sini,
bukan semuanya aku buat
bukan semuanya aku ikut
aku selalu jgk mengumpat kawan2[***cross finger ***]
aku selalu jgk mengata kt lecturer yang aku tak suka
aku selalu jgk kata2 yg kasar2 yg leh wat org lain terasa
aku selalu jgk stereotype orang
aku selalu jgk berprasangka buruk kat orang
sebabnya
AKU TAK PERFECT !!

kalo aku tak puas hati, aku suarakan guna suara hati aku
kalo aku tak suka, aku suarakan melalui mimik muka
kalo aku tak berkenan, aku tak ambil atau tak buat benda tu..
INILAH aku
so jgn expect aku SEMPURNA

aku+sempurna= a BIG no no!!

jauh sekali...

aku tulis suma2 ni
untuk reflect diri aku sendiri
untuk remind diri aku sendiri
untuk sedarkan diri aku sendiri
kerana
aku nak jadi orang yang baik yang kawan2 aku pernah kenal
aku nak duduk dalam ingatan dorang sebagai orang yang baik
dan aku rasa, bila kau tulis mcm ni,
brulah aku sedar yg sebenarnya aku ni bnyak lagi yng tak lengkapnya!!

ok lah,
aku nk stop sini dulu lah!

till then,
salam and bye bye bye -_-

p/s: aku still rasa pissed off lagi....

No comments: