Friday, January 29, 2010

macam-macam

salam and hi to all,

yeah! hari ni berjaya bangun awal [:P] tapi aku rasa mcm lepas ni akan tertidur jugak mcm manapun..heh~

macam-macam. tak tahu nak describe macam mana :(
semuanya jadi satu. bercampur-baur.
dan ada idea nak tulis, tapi tak tahu mcm mana nak put them in words
hmmmm....

ok. let's try

oleh sebab aku ada MACAM-MACAM benda dlm kepala [kononya], so hari ni aku rasa nak tukar sikit cara aku tulis. nak numberkan lah..hehe~ senang skit nak tahu apa yg aku dah tulis dan akan tulis dan perlu tulis :P

ok. there goes

1) mulai hari ni, sebelum kata apa2 atau ada apa2 fikiran yg berbentuk negatif dekat orang lain, aku akan cuba untuk tengok diri aku sendiri dulu. bukan bertujuan nak attack sesiapa dalam hal ni, tpi aku rasa bnyk kali jugaklah aku dah jadi mcm
"mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih"
so sebelum mencari kesalahan orang lain, aku kena SEDAR kekurangan aku dulu. tapi, kawan2 semua, kalau aku still lagi ulang mcm yg aku cakap kt atas ni, TEGURlah aku. insyaALLAH aku boleh terima :)
[yea..berjaya tulis 1 point ]



2) aku tgk aku ni bnyak giler perancangan, tapi sayangnya benda2 tu semua hanya ada dalam kepala je. tak sempat nak cerita dekat orang lain atau kawan2 aku, sebabnya by the time aku nak cite, benda2 tu semua dah mcm blur2 dan tak ingat sangat dah. dan oleh sebab kekangan masa dan situasi, maka benda ni jadi terkubur dan last2, tak jadi pun. hehe..tulah, angan2 tinggi sangat! lina, get a REALITY GRIP please!! :P
[wah! i'm doing ok so far :P]



3) semalam aku tidur dengan perasaan yang agak gembira. sebabnya? aku baru selesai tgk muvee-ketika cinta bertasih 1&2. oklah, pada aku. best jugak. santai dan relax2 je. ada part sedih, gembira dan so and so la...dan aku dapat sumthing dari muvee ni dan aku rasa nak kongsi dengan semua

**manusia merancang, ALLAH juga merancang, tetapi rancanganNYA seribu kali lebih baik berbanding manusia**

**setiap yang berlaku telah ditetapkan di Loh Mahfuz, siapalah kita untuk mengubah takdir ALLAH**

**terimalah segalanya yang berlaku dengan hati yang lapang, kerana setiap kejadian pasti ada sebabnya**



4) aku dah kena start fikir pasal masa depan, savings, employed life, marriage life [hmmmm...:P] dan mcm2 lagi la. sebab aku dah 23 dan aku fikir, umur aku ni memerlukan aku untuk sentiasa beringat2 dan jangan ingat nak bersuka-ria sahaja. dan aku perlu juga memikirkan tanggungjawab2 yang perlu aku laksanakan nanti-sebagai cikgu, anak etc. hmmm....sekejap saja msa berlalu dan tup tup, aku dah besar dah..hehe :P



5) aku rasa aku ni boleh jadi matang dan childish kadang2. ikut time la. kadang2 boleh jadi rasional dan berfikiran waras dan matang, dan kadang2 boleh jadi sedikit childish. takpa2 aku fikir benda ni normal coz kalau aku matang dan childish sepanjang masa, nanti tak meriah la pulak kan. dan mesti jugak menyusahkan orang...



****wah wah wah! dah ada 5 dah...hehe...oklah, ni je kot yang aku rasa tgh bersusun2 dalam kepala tadi kot..heh~ aku dah scribblekannya dalam bentuk ayat! yes!! :P

till then,

salam and bye bye bye

~~~have a GOOD day ahead everyone~~~

1 comment:

Anonymous said...

**manusia merancang, ALLAH juga merancang, tetapi rancanganNYA seribu kali lebih baik berbanding manusia**

I LOVE This~!!