Tuesday, December 13, 2011

dah tinggal 45 % aje :(

rasanya aku ni betul macam lalang la, maksudnya senang sangat berubah pendirian dan err berubah mood pun ye jugak. sebab lately ni aku rasa aku cepat je nak emo tapi lepas tu dah ok, i mean lepas beberapa saat/ minit kemudian, aku dah ok. hahaha aku rasa macam lawak pun ade, sebab sangat2 tak mature perangai macam ni :D

tapi bila difikir2 balik, betul ke aku ni memang cepat berubah pendirian? well, someone used to tell me that, and i don't know whether it's true or not. tapi another person pernah bagitahu aku yang aku bukannya tak tetap pendirian whatnot, aku cuma being considerate dan reti on how to give and take with people. sebab aku selalu cuba nak jadi neutral dan lakukan benda yang boleh senangkan hati semua pihak, so according to her, sebab tu lah aku senang ubah fikiran/ pendirian aku sebab nak suit dengan keadaan orng tu. haha truth is, aku sendiri pun tak tahu :D

so, recent condition aku adalah menunggu posting yang tak kunjung tiba lagi, lansung tak nampak batang hidung kat mana-mana sekalipun. adoih, aku dah sampai tahap pasrah dan kecewa yang teramat(kuasa seratus) sangat dah ni, sampaikan sekarang ni target aku adalah untuk tunggu contract 5 years dgn government tu tamat dan jadi invalid, so kalau by jun 2012 pun masih lagi tak dapat posting, then aku akan teruskan dengan hasrat aku yang satu ni, apakah dia?jeng jeng jeng rahsiaaaaa :D

hahaha, to be honest, aku dah hilang semangat dan minat nak jadi cikgu. rasa macam nak buat kerja yang tak melibatkan orang ramai lansung, macam cita2 asal aku dulu2 tu. seriously, agak lama dan payah jugak aku nak buang ketidaksukaan aku yang satu ni- deal dengan orang ramai tambah2 public yang kita tak kenal lansung. kalau dulu aku akan elakkan dari buat kerja dengan orang, aku akan pilih dengan benda2 yang tak hidup, macam bekerja dengan figures ataupun apa saja benda yang tak ada nyawa. tapi, alih2 ketidaksukaan aku ni lah yang akan jadi benda yang aku akan buat setiap hari. sebab tu kot ada orang kata jangan terlalu membenci sesuatu kelak ia akan jadi benda yang paling dekat dengan kita. see, memang betul pun..

but, that was then. masa aku masih lagi ada semangat nak posting dan mengajar kat sekolah sume2, tapi sekarang ni meter minat tu dah semakin menurun dan aku rasa tinggal 45% je kot. susah payah aku train diri aku untuk suka dan rasa enjoy kerja dengan manusia, tapi kesudahannya macam ni. SANGAT KECEWA :( :( :( :( :(

so, for this time being, i'll just wait and see what ALLAH has in store for me and friends. just hoping that this endless waiting will not last so long, dan aku dapat kerja cepat2.

cepat cepat sementara semangat masih ada 45% ni! and hopefully if i get the posting next year 2012, aku masih berjaya terapkan apa yang aku nak buat dengan diri aku waktu tengah bersemangat tunggu posting 7 months ago!

No comments: