Wednesday, December 7, 2011

putus harapan

aku kira aku sudah putus harapan.


putus harapan dan sudah payah untuk percaya janji-janji manis manusia. sebab kesudahannya, aku yang kecewa.

dan akan tiba satu saat dimana apabila harapan itu terlalu tinggi menggunung, dan jika tidak terjadi seperti yang diharapkan, maka perasaan kecewa itu ibarat kaca yang terhempas ke bumi, berderai seribu kepingan kecil, yang tajam menikam kaki.

perasaan kecewa yang tak tergambar dan tak dapat dijelaskan.

sangat kecewa.

SANGAT.

walaupun aku cuba untuk pujuk diri untuk percaya semua ini adalah dugaanNya, tapi jauh di sudut hati, aku masih lagi kecewa.

SANGAT kecewa.

dan sampai satu saat ini, aku sudah putus harapan.

putus.harapan.

tapi aku tahu Dia masih ada untuk tenangkan aku. Dia yang tak pernah mungkiri janji, Dia yang sedia ada disisi aku dan Dia yang selalu tahu apa yang dibuatNya ada sebab tersembunyi.


Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyu';



terima kasih ALLAH untuk kekuatan ini :)



No comments: