Thursday, December 29, 2011

i'm no perfect human being

aku harus akui yang aku adalah seorang yang defensive. dan emosional.

dan aku rasa kedua-dua watak ini adalah watak negatif. watak negatif yang mungkin boleh menyebabkan orang tidak sukakan aku. sebab itu aku selalu ada 'love-hate relationship' dengan diri aku sendiri *aku pernah kongsi pasal benda ni dulu*

kisahnya aku sedang latih diri untuk jadi positif dan sedia terima apa jua kritikan dan pertanyaan yang boleh buat aku naik bosan.

aku juga sedang berusaha untuk ubah diri aku menjadi lebih positif dan kurangkan sikap defensive, yang aku rasa boleh jadi penyebab utama kepada kerosakan hati suatu hari nanti.

dan aku juga gigih belajar untuk kawal dan handle emosi aku dengan lebih bijak dan berkesan.

tapi;

walau sekeras mana aku berusaha
walau segigih mana aku cuba

akan ada kadangnya aku tak daya untuk mengawalnya

jadi janganlah disalahkan aku bila aku sendiri tak tahu bagaimana nak hilangkan semua yang negatif ini dariku.

aku juga manusia biasa, aku tak sempurna.


*mode: negative*

No comments: