Thursday, December 1, 2011

of december and number one

sejak dari dulu lagi aku suka sangat dengan bulan december dan nombor 1. aku pun tak tau kenapa.

honestly, salah satu sebab kenapa aku suka nombor 1 dan bulan december adalah sebab aku rasa tarikh ni macam agak irony sikit. kenapa? well, nombor 1 adalah nombor pertama dalam senarai nombor di dunia dan december adalah bulan terakhir dalam gregorian calendar. so, bila kedua-duanya digabungkan sekali, ia jadi sangat bertentangan dan unik. tapi ni menurut pendapat akulah :D :D
hahahaha padahal sebab tarikh ni tarikh birthday aku

aku juga suka nombor 1 sebab nombor 1 ni macam superior, it's like everybody wants number one. nombor 1 menunjukkan juara, champion, pemenang etc. secara psikologinya. dan semua orang hendakkan atau berebutkan untuk dapat tempat pertama, tak kira tua atau muda. kalau budak sekolah mesti berlumba-lumba nak dapat nombor 1 dalam kelas/ tingkatan dan bagi orang dewasa, bersaing untuk dapatkan nombor 1 dalam segalanya terutama kerjaya. nak jadi top of the top. macam yang aku katakan tadi, nombor satu adalah superior.december pula banyak menghimpunkan perkara2 dan benda2 penting yang agak personal bagi aku. samada ia berkaitan dengan diri aku, keluarga mahupun kawan2. dulu-dulu masa sekolah rendah, aku suka dengan bulan december atau bulan 12 sebab waktu ni adalah cuti sekolah. dan pengertian december aku pada waktu tu adalah semata-mata cuti atau holidays which means balik kampung time! tapi, as time flies, semua tu dah tak sama lagi. bulan 12 terasa semakin singkat dan kadang2 tak rasa langsung dah sampai hujung tahun.

aku tak berapa suka sangat januari sebab aku rasa januari ni macam hari isnin; monday blues katakan. mungkin sebab januari adalah permulaan untuk tahun baru dalam kalendar gregory yang mana semuanya akan bermula semula. semuanya akan dimulakan dengan baru dan aku kurang gemar sikit terutamanya dengan benda2 permulaan macam ni :D

well, whatever it is, today is my special day! i'm growing older day by day and hopefully mature too.

may ALLAH grants all my wishes and bless me with his never ending rahmah and success and happiness

happy birthday to me :)
p/s: yess, i'm 24 years old :D

No comments: